Danas je sat vježbe. Dakle nema novog gradiva, već radimo ono od jučer. Možeš si ponovno pogledati video ili moj detaljno razrađeni primjer 6.f od jučer, ili čak pogledati na YouTube novi video. Samo upišeš metoda supstitucije.
Ako zapneš pošalji poruku, pa ću ti pomoći, ali jedini način da ovo naučiš je da zasučeš rukave i kreneš samostalno.
Udžbenik stranica 137., 9. zadatak
dovoljan-->bilo koja tri podzadatka
dobar-->bilo koja četiri podzadatka
vrlo dobar-->bilo kojih pet podzadataka
odličan-->bilo kojih šest podzadataka
Podzadatak smatram riješenim ako imaš sve navedene korake iz primjera. Ne prepisati samo iz rješenja.
Kopirat ću vam jučerašnji primjer i objaviti u grupu.
Sretno!!
6.f
-2x + y = 14
x - 9y = 10
podvučeš sustav i biraš jednu od jednadžbi (nije važno koju, ali lakše ti je izabrati onu koja ispred nepoznanice nema ništa, tj. ispred je broj 1) --> ja ću izabrati prvu --> prepišeš ju i na lijevoj strani jednadžbe ostaviš tu nepoznanicu
-2x + y = 14
y = 14 + 2x - pri prebacivanju pripazi da promijeniš predznak (+2x) podvučeš (1. korak gotov)
Sad prepišeš jednadžbu koju nisi koristio i uvrstiš podebljano iz 1. koraka umjesto y (zamjena)
x - 9y = 10 --> primjeti da piše -9y to u biti piše -9*y
x - 9*(14+2x) = 10 --> moramo staviti u zagradu jer to nije samo broj, već izraz (2. korak gotov) --> podvuci
3. korak je riješiti tu jednadžbu s jednom nepoznanicom (pripazi da sve unutar zagrade pomnožiš s -9)
x - 126 - 18x = 10 --> (-126=-9*14, -18x=-9*2x) u zgradi je pojašnjenje dobivenih brojeva --> nepoznanice lijevo, brojevi desno (pazi da promijeniš predznak onome što prebacuješ preko jednakosti)
x - 18x = 10 + 126
-17x = 136 / : (-17)
x = -8 --> uokviri si x
4. korak --> uvrsti u ono iz 1. koraka --> prepišeš
y= 14 + 2x -->uvrstiti x = -8
y = 14 +2*(-8) = 14-16=-2
y = -2 --> uokviri
5. korak (provjera) --> uvrštavaš dobivene x i y u početne jednadžbe
-2x+y =14 --> -2*(-8)+(-2)=16-2=14 --> točno
x-9y=10 --> -8-9*(-2)=-8+18=10 --> točno
6. korak --> ispisati rješenje kao uređeni par (x,y) - pazi na poredak x i y
R: (-8,-2)
Za učenike koji pohađaju nastavu po prilagođenom programu:
Imaš iste poveznice i otvaraš ih u slučaju da ti nije jasno ono od jučer
https://www.youtube.com/watch?v=QBy3bOQ0h4M
https://www.youtube.com/watch?v=Qdsow1WtiQk
Riješi zadatke iz udžbenika Matematički izazovi 6 2. dio na stranici 98. i to 1. i 3. zadatak
Poslati mi rješenja tih zadataka